Wielkość czcionki

Copyright © Kotelnica Białczańska 2016 - 2025

Inwestycje

Kotelnica Białczańska – inwestycje z myślą o przyszłości

Kotelnica Białczańska to ośrodek, który nieustannie się rozwija, inwestując w nowoczesną infrastrukturę, komfort Gości i atrakcje dla całych rodzin. Od lat konsekwentnie rozbudowywane są trasy, wyciągi oraz strefy rekreacyjne, dzięki czemu ośrodek stał się największym i jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Każda inwestycja – od pierwszych kolei linowych, przez połączenia stacji i snowpark, aż po najnowsze wyciągi i rodzinne atrakcje – realizowana jest z myślą o Gościach w każdym wieku i na każdym poziomie umiejętności.

Jedna z ostatnich nowości na Kotelnicy - Gravity Park - to ukłon w stronę fanów sportów rowerowych, otwarty w sezonie letnim. Miejsce dla siebie znajdą tam wszyscy zainteresowani rowerowym szaleństwem, od najmłodszych do najstarszych.

Kotelnica Białczańska konsekwentnie udowadnia, że rozwój to jej drugie imię, a przyszłość tworzona jest tutaj w trosce o najlepsze doświadczenia narciarskie i rekreacyjne - zimą i latem.

Historia inwestycji Kotelnicy Białczańskiej

Ponad 20 lat rozwoju i modernizacji infrastruktury narciarskiej w sercu Tatr

2025

Otwarcie Gravity Park

Kolejna letnia atrakcja Kotelnicy - bike park, kompleks 5 jednokierunkowych tras rowerowych o różnym stopniu trudności.

  • Trasy: Family Monster, Flow & Jump, Łasica, Lisica, Kołster
  • Zaplecze techniczne
  • Myjki rowerowe
  • Logistyka transportu sprzętu
2024

Modernizacja i nowe trasy

  • Wyciąg taśmowy - komfortowa i bezpieczna jazda dla początkujących w każdym wieku
  • Nowa niebieska trasa 2c - 1 600 m, oświetlona i naśnieżana, idealna dla początkujących
  • Budowa nowej trasy - ponad 1 km, część historycznego połączenia stacji w Białce Tatrzańskiej
2023

Leśna Polana Wioska Skrzatów

Plac zabaw i projekt edukacyjny dla najmłodszych, otwarty latem - miejsce, w którym dzieci mogą spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu.

2018

Kompleksowa rozbudowa infrastruktury

  • Nowa trasa z Kotelnicy do dolnych stacji - ponad 1 km z naśnieżaniem i oświetleniem
  • Budowa snowparku - 300 m, 9 przeszkód, własny orczyk
  • Nowa 4-osobowa kolej Doppelmayr na Bani - 320 m, przepustowość 2000 os./h
2017

Połączenie Kaniówki z Banią

  • 400-metrowy wyciąg orczykowy
2015

Budowa nowej trasy towarzyszącej kolei Remiaszów

Trasa wzdłuż kolei Remiaszów powstała równolegle z wyciągiem.

2014

Budowa kolei krzesełkowych nr VIII Jankulakowski i IX Remiaszów

Obie koleje powstały z dofinansowaniem UE - komfortowe, 6-osobowe kanapy z podgrzewaniem, osłonami przeciwwiatrowymi i automatycznymi zabezpieczeniami dla dzieci.

  • Kolej VIII Jankulakowski - obsługuje trasę nr 9 (900m)
  • Kolej IX Remiaszów - zapewnia szybki, 4-minutowy transport na Wysoki Wierch
  • Dostęp do oświetlonej trasy nr 10 (900 m)
  • Przepustowość: ok. 3 000 osób/h każda
  • Podgrzewane siedziska i osłony przeciwwiatrowe
  • System regulacji i system dla dzieci poniżej 125 cm wzrostu
2011

Budowa nowoczesnej kanapy Pasieka Express

Technologiczny krok do przodu – zwiększenie komfortu i przepustowości.

  • 6-osobowa kanapa z osłonami
2007

Uruchomienie kolei nr III

Dalsza rozbudowa sieci wyciągów Kotelnicy w kierunku południowym.

  • 4-osobowe krzesło
2005

Oddanie kolei nr IV i krzesła Bania (V)

Wzmocnienie infrastruktury górnej części Kotelnicy.

  • Kolej nr IV - 6-osobowa kanapa
  • Krzesło Bania (V)
2001

Otwarcie pierwszej kolei krzesełkowej

Start działalności ośrodka - moment początkowy dla infrastruktury narciarskiej Kotelnicy.