Inwestycje
Kotelnica Białczańska – inwestycje z myślą o przyszłości
Kotelnica Białczańska to ośrodek, który nieustannie się rozwija, inwestując w nowoczesną infrastrukturę, komfort Gości i atrakcje dla całych rodzin. Od lat konsekwentnie rozbudowywane są trasy, wyciągi oraz strefy rekreacyjne, dzięki czemu ośrodek stał się największym i jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Każda inwestycja – od pierwszych kolei linowych, przez połączenia stacji i snowpark, aż po najnowsze wyciągi i rodzinne atrakcje – realizowana jest z myślą o Gościach w każdym wieku i na każdym poziomie umiejętności.
Jedna z ostatnich nowości na Kotelnicy - Gravity Park - to ukłon w stronę fanów sportów rowerowych, otwarty w sezonie letnim. Miejsce dla siebie znajdą tam wszyscy zainteresowani rowerowym szaleństwem, od najmłodszych do najstarszych.
Kotelnica Białczańska konsekwentnie udowadnia, że rozwój to jej drugie imię, a przyszłość tworzona jest tutaj w trosce o najlepsze doświadczenia narciarskie i rekreacyjne - zimą i latem.
Historia inwestycji Kotelnicy Białczańskiej
Ponad 20 lat rozwoju i modernizacji infrastruktury narciarskiej w sercu Tatr
Otwarcie Gravity Park
Kolejna letnia atrakcja Kotelnicy - bike park, kompleks 5 jednokierunkowych tras rowerowych o różnym stopniu trudności.
- Trasy: Family Monster, Flow & Jump, Łasica, Lisica, Kołster
- Zaplecze techniczne
- Myjki rowerowe
- Logistyka transportu sprzętu
Modernizacja i nowe trasy
- Wyciąg taśmowy - komfortowa i bezpieczna jazda dla początkujących w każdym wieku
- Nowa niebieska trasa 2c - 1 600 m, oświetlona i naśnieżana, idealna dla początkujących
- Budowa nowej trasy - ponad 1 km, część historycznego połączenia stacji w Białce Tatrzańskiej
Leśna Polana Wioska Skrzatów
Plac zabaw i projekt edukacyjny dla najmłodszych, otwarty latem - miejsce, w którym dzieci mogą spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu.
Kompleksowa rozbudowa infrastruktury
- Nowa trasa z Kotelnicy do dolnych stacji - ponad 1 km z naśnieżaniem i oświetleniem
- Budowa snowparku - 300 m, 9 przeszkód, własny orczyk
- Nowa 4-osobowa kolej Doppelmayr na Bani - 320 m, przepustowość 2000 os./h
Połączenie Kaniówki z Banią
- 400-metrowy wyciąg orczykowy
Budowa nowej trasy towarzyszącej kolei Remiaszów
Trasa wzdłuż kolei Remiaszów powstała równolegle z wyciągiem.
Budowa kolei krzesełkowych nr VIII Jankulakowski i IX Remiaszów
Obie koleje powstały z dofinansowaniem UE - komfortowe, 6-osobowe kanapy z podgrzewaniem, osłonami przeciwwiatrowymi i automatycznymi zabezpieczeniami dla dzieci.
- Kolej VIII Jankulakowski - obsługuje trasę nr 9 (900m)
- Kolej IX Remiaszów - zapewnia szybki, 4-minutowy transport na Wysoki Wierch
- Dostęp do oświetlonej trasy nr 10 (900 m)
- Przepustowość: ok. 3 000 osób/h każda
- Podgrzewane siedziska i osłony przeciwwiatrowe
- System regulacji i system dla dzieci poniżej 125 cm wzrostu
Budowa nowoczesnej kanapy Pasieka Express
Technologiczny krok do przodu – zwiększenie komfortu i przepustowości.
- 6-osobowa kanapa z osłonami
Uruchomienie kolei nr III
Dalsza rozbudowa sieci wyciągów Kotelnicy w kierunku południowym.
- 4-osobowe krzesło
Oddanie kolei nr IV i krzesła Bania (V)
Wzmocnienie infrastruktury górnej części Kotelnicy.
- Kolej nr IV - 6-osobowa kanapa
- Krzesło Bania (V)
Otwarcie pierwszej kolei krzesełkowej
Start działalności ośrodka - moment początkowy dla infrastruktury narciarskiej Kotelnicy.
